Pirmsskolas vadītāja: mēs vēlamies, lai darbinieki ir lepni par savu darbu

Dialogs

Pirmsskolas vadītāja: mēs vēlamies, lai darbinieki ir lepni par savu darbu

Latvijas, Norvēģijas un Islandes pirmsskolas izglītības iestādes kopā realizē projektu  NordPlus „Atbildīgs dzīvesveids”, kura ietvaros skarti vides, uztura, sporta, kultūras atšķirību un pozitīvā dialoga jautājumi. Par būtiskiem projekta ieguvumiem stāsta pirmsskolas “Reykjakot” vadītāja Thorunn Osk Thorarinsdottir.

Ko jūs esat ieguvusi no valstu pieredzes apmaiņas, ko sniedzis projekts “NordPlus”?


Ir interesanti apmeklēt pirmsskolas gan Latvijā, gan Norvēģijā un izpētīt labos darbus tajās. Šī pieredze mums ir devusi jaunu pieeju personāla motivēšanā un darbu plānošanā. Mēs vēlamies likt uzsvaru uz katra darbinieka un katra vecāka atbildību un vēlamies, lai cilvēki, kuri strādā bērnudārzos, būtu lepni par savu darbu. Gribam mazināt stresu darbiniekiem un vēlamies, lai bērniem būtu harmoniskāka vide. Šajā pieredzes apmaiņā mēs guvām arī labas idejas, ko ieviest pirmsskolas ikdienā. Mēs esam ieguvuši arī idejas sadarbībai ar vecākiem un to, kā viņus iesaistīt pirmsskolas ikdienā.


Kādas, jūsuprāt, pirmsskolas izglītības jomā ir lielākās valstu atšķirības?


Esam pamanījuši, ka Norvēģijas un Latvijas pirmsskolām ir garāks darba laiks. Ir arī liela atšķirība starp skolotāju algām Islandē/Norvēģijā un Latvijā. “Reykjakot” mēs ļoti piedomājam pie veselība dzīvesveida īstenošanas un veselīgas pārtikas lietošanas, tādēļ pavārs visu mūsu ēdienu gatavo uz vietas. Pavārs arī domā par kalorijām un uzturvērtībām, kā arī izmanto vislabākās pieejamās sastāvdaļas, piemēram, mēs cenšamies iegādāties svaigus dārzeņus no tuvējā lauksaimnieka. Īstenojot šādu praksi “Reykjakot”, šķiet, ir līderis pārējo valstu vidū.
Esmu novērojusi, ka Latvijā ir divi palīgi katrā grupiņā. Un sākumā tas likās atšķirīgs no Islandes. Tā kā pie mums Islandē ir skolotāju trūkums, mums ir paveicies, ka katrā grupiņā ir viens skolotājs un pārējie faktiski ir palīgi.

Ko šajā jomā novērojāt kā kopīgu visās valstīs?


Šķiet, ka starp projekta dalībvalstīm nav daudz atšķirību, domājot par mācību saturā pirmsskolā. Katra no valstīm koncentrējas uz spēlēšanos, āra aktivitātēm un bērnu labklājību.

Saistītie raksti