Kultūra

Katru pusdienlaiku citas tautas pasaka

Kuram bērnam gan nepatīk pasakas? Bet ikdienā ne vienmēr mēdzam uz tradicionālajiem stāstiem, pasakām un tautasdziesmām lūkoties kā būtisku kultūras mantojumu un veidu, kā labāk iepazīt līdzcilvēkus. Tomēr arī tautasdziesmas un pasakas ir viena no iespējām, kā ienest grupiņā daudzveidību.

Veidi, kā to darīt, ir vairāki:

  • Audzinātāja var katru dienu pirms pusdienlaika lasīt priekšā citas tautas pasaku;
  • Bērni var zīmēt dzirdētās pasakas un pēc tam tās salīdzināt;
  • Bērni var paši iejusties pasaku tēlos;
  • Var tautasdziesmas mācīties no galvas un skaitīt tās īpašos svētkos.

Lai bērniem būtu vēl interesantāk, teikas un pasakas var atrast un paklausīties arī oriģinālvalodā, ieklausoties valodas skanējumā. 

Tomēr pats svarīgākais ir pārrunāt lasīto, dzirdēto vai zīmēto, un neatkarīgi no bērnu vecuma, mudināt viņus pievērst uzmanību, kurš spēlē svarīgākās lomas, kā tēli risina konfliktus, kas teikās vai pasakās ir kopīgs  un kas atšķirīgs.
 

Saistītie raksti